Obchodní podmínky

obchodní korporace PW tech s.r.o., se sídlem č.p. 43, 664 53 Žatčany

IČ: 096 46 621, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C,

vložka 120032 (dále jen „obchodní podmínky“)

pro všechny obchodní vztahy společnosti PW tech s.r.o. vyplývající z dílčích objednávek.

ČLÁNEK 1 – ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Obchodní podmínky obchodní korporace PW tech s.r.o., se sídlem č.p. 43, 664 53 Žatčany IČ: 096 46 621, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 120032 (dále jen „zhotovitel“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy o dílo (dále jen „smlouva o dílo“) uzavírané mezi zhotovitelem a jinými osobami v rámci podnikatelské činnosti, a to jak s fyzickými osobami podnikajícími, tak s osobami právnickými (dále jen „objednatel“) Obchodní podmínky dále upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé na základě kupní smlouvy, případně smlouvy o nájmu uzavírané mezi zhotovitelem a jinými osobami v rámci podnikatelské činnosti, a to jak s fyzickými osobami podnikajícími, tak s osobami právnickými. Smlouva o dílo, kupní smlouva a smlouva o nájmu jsou dále společně označovány jako „smlouvy“ či jako „objednávky.“

1.2 Smlouvy jsou mezi zhotovitelem a objednatelem uzavírány formou jednotlivých dílčíchobjednávek.

1.3 Zhotovitel a objednatel jsou dále též označováni jako „smluvní strany.“

1.4 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je ve smlouvách možné sjednat individuálně. Odchylná ujednání ve smlouvách mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.5 Obchodních podmínky jsou nedílnou součástí smluv. Smlouvy dle obchodních podmínek jsou uzavírány dle českého práva, dle platné legislativy České republiky. Smlouvy jsou vyhotoveny vždy v češtině.

1.6 Znění obchodních podmínek může zhotovitel jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti smluvních stran vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

ČLÁNEK 2 – PŘEDMĚT SMLUV

2.1 Předmětem smluv dle dílčích objednávek uzavřených mezi zhotovitelem a objednateli jsou zejména následující činnosti:

a) zámečnické práce,
b) svařování,c) opravy strojů,
d) provádění údržby a pravidelného servisu stavebních strojů,
e) jiné zakázkové práce – zejm. kovovýroba.

2.2 Zhotovitel se dle podmínek uvedených v jednotlivých dílčích objednávkách zavazuje dodat objednateli objednané plnění. Objednatel se zavazuje toto plnění převzít a zaplatit zhotoviteli sjednanou cenu.

2.3 Jednotlivé dílčí objednávky mohou být uzavřeny i elektronicky, prostřednictvím e-mailu.

ČLÁNEK 3 – PLATEBNÍ A CENOVÉ PODMÍNKY

3.1 Objednatel hradí zhotoviteli v plné výši platby za objednané a dodané zboží uvedené v dílčích objednávkách bezhotovostním převodem na účet zhotovitele dle jím vystavené faktury, se splatností 14 dnů, pokud nebude v objednávce uvedeno jinak.

3.2 V případě, že cena objednaného plnění dle objednávky bude sjednána ve výši nad 50.000,00 Kč bez DPH, je zhotovitel oprávněn objednateli vystavit zálohovou fakturu pro úhradu 50% sjednané ceny se splatností 7 dnů ode dne jejího vystavení.

3.3 Faktury – daňové doklady budou zasílány pouze elektronicky na e-maily uvedené v dílčí objednávce.

3.4 Zhotovitel je oprávněn cenu sjednanou v dílčí objednávce jednostranně navýšit, maximálně však o 15%.

ČLÁNEK 4 – SMLUVNÍ POKUTY.

4.1 V případě, že dojde ze strany objednatele k porušení některého z ujednání obsaženého v dílčí objednávce a v obchodních podmínkách, má právo zhotovitel okamžitě od dílčí objednávky nebo její části odstoupit a požadovat úhradu vzniklé škody, nákladů vynaložených na vymáhání jeho pohledávky a případně další účelně vynaložené náklady.

4.2 Zhotovitel je oprávněn postoupit neuhrazenou pohledávku(y) k vymáhání třetí osobě i bez písemného souhlasu objednatele.

4.3 V případě porušení podmínek uvedených v dílčí objednávce a přímého zavinění ze strany zhotovitele, je objednatel oprávněn požadovat přiměřenou slevu.

4.4 V případě požadavku objednatele na předčasné ukončení již objednaného plnění nebo v případě předčasného ukončení na základě porušení některého z ujednání obsaženého v dílčí objednávce ze strany objednatele, má zhotovitel nárok na 100% storno (platbu) poplatek z hodnoty rozdílu objednaného a nevyčerpaného plnění k datu ukončení objednaného plnění.

4.5 V případě prodlení objednatele s úhradami dle dílčí objednávky a těchto obchodních  podmínek, je zhotovitel oprávněn požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 0,2% denně za každý započatý den prodlení.

ČLÁNEK 5 – VYŠŠÍ MOC

5.1 V případě, že dojde z důvodu zásahu vyšší moci ke znemožnění, posunutí termínu nebo omezení užití předmětu této smlouvy objednateli, nemá objednatel právo požadovat po zhotoviteli náhradu způsobených škod nebo slevu (za zásah vyšší moci se uznávají zejména takové případy, jako jsou přírodní katastrofy a živly, nehody, požár, exploze, válka tzn. takové události, které se obvykle za vyšší moc považují).

ČLÁNEK 6 – DOBA TRVÁNÍ SMLUVNÍHO VZTAHU

6.1 Doba trvání smluvního vztahu (objednávky) končí dodáním objednaného plnění či dle dohody uvedené v objednávce.

ČLÁNEK 7 – ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

7.1 Smluvní strany potvrzují, že si obchodní podmínky před podpisem přečetly, a dále že jsou seznámeny s jejích obsahem a rozumí jejímu textu.

7.2 Ostatní práva a povinnosti smluvních stran těmito obchodními podmínkami výslovně neřešené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a dalšími navazujícími právními předpisy.

7.3 Smluvní strany se dohodly, že smlouva (objednávka) může být měněna pouze písemnou formou a po vzájemné dohodě stran.

7.4 Pokud by některé ustanovení těchto obchodních podmínek bylo neplatné nebo neúčinné, není tím dotčena platnost nebo účinnost ostatních ustanovení. V takovém případě se smluvní strany dohodnou na nahrazení ustanovení zněním novým tak, aby se nové ustanovení co nejvíce přiblížilo předmětu a účelu ustanovení původního.

7.5 Objednávka a obchodní podmínky jsou vyhotoveny ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom.

7.6 E-mailová komunikace smluvních stran se považuje za doručenou třetím dnem po odeslání e-mailu.

7.7 Objednatel souhlasí se zpracováním osobních údajů, získaných informací a dalších náležitostí dle aktuálních předpisů a dává souhlas s využitím jeho údajů pro marketingové účely poskytovatele, zejména pro zasílání obchodních sdělení atd.. Souhlas se zasíláním obchodních sdělení může objednatel písemně kdykoliv zrušit.

7.8 Smluvní strany výslovně ujednávají předem vyloučení ustanovení § 1764 a násl. občanského zákoníku.

7.9 Informace a podmínky, uvedené ve smlouvě a obchodních podmínkách jsou důvěrné a smluvní strany se zavazují nesdělovat je třetím osobám.

7.10 Smluvní strany se dle zákona č. 216/1994 Sb. výslovně dohodly na tom, že veškeré majetkové spory z této smlouvy, jakož i spory, které by v budoucnu vznikly z právního vztahu založeného touto smlouvu, s výjimkou sporů vzniklých s exekucí a sporů vyvolaných insolvenčním řízením, pokud nebudou vyřešeny vzájemnou dohodou, je oprávněn rozhodovat jako rozhodce: JUDr. Karel Schelle, LLM., MBA, advokát evidovaný Českou advokátní komorou pod číslem 12495, s místem výkonu Ambrožova 6, 635 00 Brno. Rozhodce určený touto rozhodčí doložkou bude spory rozhodovat bez ústního jednání, pouze na základě písemných materiálů předložených stranami. Podanou rozhodčí žalobu doručí rozhodce druhé straně (žalovanému) s usnesením, kterým vyzve žalovaného k vyjádření k žalobě do 15 dnů ode dne doručení. Pokud se druhá strany (žalovaný) do 15 dnů ode dne doručení usnesení k žalobě nevyjádří, má rozhodce za to, že uplatněný nárok uznává. Usnesení, kterým rozhodce vyzývá žalovaného k vyjádření, musí obsahovat poučení o této skutečnosti.

7.11 Rozhodčí řízení se bude konat dle právního řádu České republiky a bude uplatněna zásada spravedlnosti. Rozhodčí nález nemusí být odůvodněn. To platí i v případě, je-li na návrh kterékoli ze stran vyřešen spor v průběhu rozhodčího řízení uzavřením smíru ve formě rozhodčího nálezu.

7.12 Náklady rozhodčího řízení tvoří:

a) poplatek za rozhodčí řízení činí 4% z hodnoty předmětu sporu, nejméně však 5.000,- Kč plus DPH dle zákonné právní úpravy. Poplatek představuje odměnu rozhodce.

b) zvláštní náklady vzniklé projednáváním a rozhodováním sporu v rozhodčím řízení. Při rozhodování o náhradě nákladů rozhodčího řízení budou přiměřeně použita příslušná ustanovení občanského soudního řádu.

Rozhodčí nález nabývá dnem doručení právní moci a je vykonatelný. Nestanoví-li tato doložka
jinak, platí zákon č. 216/1994 Sb. Otázky rozhodčího řízení touto rozhodčí doložkou
nevymezené a tímto zákonem neupravené je oprávněn rozhodnout určený rozhodce sám.

Tyto obchodní podmínky jsou platné od 10.10.2024.